Umowy:
- B2B (Business to Business) – np. z deweloperami lub innymi niezależnymi wykonawcami; przeniesienie praw IP, zachowanie poufności, zakaz konkurencji, kary umowne, wykorzystanie sprzętu i kwestie dotyczące przetwarzania danych osobowych;
- NDA (Non Disclosure Agreement) – umowy o zachowaniu poufności z przyszłymi lub obecnymi kontrahentami oraz personelem;
- FA (Framework Agreement) – ramowe umowy o współpracy, znajdujące doprecyzowanie w innych umowach lub bezpośrednio w SoW; odpowiedzialność wykonawcy pod kątem prawnym: dzieło czy usługa?, rękojmia, gwarancja, ograniczenie zakresu odpowiedzialności, przeniesienie praw IP, zachowanie poufności, zakaz konkurencji, kary umowne, właściwe prawo i sąd przy współpracy z podmiotami zagranicznymi;
- GTC (General Terms and Conditions) – ogólne warunki współpracy proponowane przez jedną ze stron; w standardowych przypadkach znacznie skracają czas negocjowania umów, w innych stanowią bazę do opracowania indywidualnych porozumień;
- MA (Maintenance Agreement) – umowy utrzymaniowe; zasady dostępności, zakres odpowiedzialności, usługi dodatkowe, rozliczenia, poufność;
- TAAS (Teaming as Service) – outsourcing specjalistów; świadczenie usług przez wybranych specjalistów wykonawcy na rzecz klienta zewnętrznego; kwestie konkurencji, wynagrodzenia, dostępności, poufności, praw IP;
- SoW (Statement of Work) – inaczej zamówienia precyzujące warunki współpracy w zakresie konkretnych projektów wymagających szczegółowych uregulowań;
- MOU (Memorandum of Understanding), LoI (Letter of Intent) – wstępny etap współpracy w celu stworzenia nowego produktu lub pozyskania klienta;
- DPA (Data Processing Agreement) – umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych; zakres obowiązków i odpowiedzialności, kary umowne, stosowane zabezpieczenia, czas powierzenia, klauzula poufności, podwykonawcy, audyty;
- SCC (Standard Contract Clauses) – obowiązkowe umowy regulujące przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy np. USA, Chiny, czy, od 01.01.2021, Wielka Brytania.
Dalsze doradztwo:
- organizacja i podstawy zatrudnienia/współpracy w firmie – deweloperzy, pracownicy biurowi, stanowiska kierownicze, agenci;
- Co-working – prawne aspekty: umowa, prawa i obowiązki udostępniającego i użytkowników; aspekty bezpieczeństwa;
- Non-solicitation – stan prawny, zakres możliwych działań i zabezpieczeń;
- IP – prawa autorskie, patenty, znaki towarowe, know-how;
- Corporate – struktura właścicielska, przekształcenia, zakaz konkurencji, KRS, CRBR.