W 2018 roku w całej przestrzeni powietrznej nad Europą odbyło się 11 mln lotów, co oznacza średnio 30 168 operacji każdego dnia. Nic dziwnego, że przy takim natężeniu ruchu mogą zdarzyć się pewne odstępstwa od planowanego harmonogramu podróży w postaci opóźnionych bądź odwołanych lotów.
Podróż samolotem do i z miejsca docelowego wakacji bądź podróży służbowej powinna być bezproblemowa. Pasażer ma prawo oczekiwać, że linia lotnicza, u której zakupił bilet, dostarczy go na czas do punktu, który jest określony jako miejsce docelowe podróży.
Jeśli Państwa lot opóźnił się, został odwołany lub odmówiono Państwu wejścia na pokład samolotu, prawnicy i radcowie prawni z Kancelarii Miśkowicz Pach i Partnerzy mogą pomóc w dochodzeniu roszczeń i skutecznie ustalić, jaka kwota należy się Państwu w ramach odszkodowania.
Roszczenia, w dochodzeniu których możemy Państwu pomóc obejmują odszkodowania:
- za opóźniony lot
- odwołany lot
- odmowa przyjęcia pasażera na pokład samolotu
Zgodnie z rozporządzeniem WE nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady Europy, jeśli dany lot był opóźniony o ponad trzy godziny, odwołany lub sprzedano więcej biletów niż jest miejsc w samolocie, przewoźnik zobligowany jest do wypłaty odszkodowania dla pasażera. Odszkodowanie będzie należne jeśli przyczyną problemu z Państwa lotem są okoliczności, które były zależne od przewoźnika.
Wysokość odszkodowania zależy od odległości między lotniskiem wylotu i lotniskiem docelowym oraz długością opóźnienia. Kwoty rekompensaty wahają się między 250 a 600 euro od osoby. Poniżej przedstawiamy kiedy i jakie odszkodowanie Państwu przysługuje.
Jeżeli Państwa lot został odwołany, odmówiono Państwu przyjęcia na pokład lub jeśli lot był opóźniony w stosunku do planowego startu przysługuje Państwu odszkodowanie w wysokości:
- 250 EUR dla wszystkich lotów o długości do 1.500 kilometrów;
- 400 EUR dla wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1.500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1.500 do 3.500 kilometrów;
- 600 EUR dla wszystkich innych lotów niż loty określone w pkt 1 lub 2.
Natomiast jeśli Państwa lot został opóźniony przysługuje Państwu odszkodowanie w wysokości:
- 250 EUR gdy lot był opóźniony o dwie lub więcej godzin w przypadku lotów do 1.500 kilometrów
- 400 EUR gdy lot był opóźniony o trzy lub więcej godzin w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1.500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości pomiędzy 1.500 a 3.500 kilometrów; lub
- 600 EUR o cztery lub więcej godzin w przypadku wszystkich innych lotów.
Przy określaniu odległości, podstawą jest ostatni cel lotu, do którego przybycie pasażera nastąpi po czasie planowego przylotu na skutek opóźnienia spowodowanego odmową przyjęcia na pokład lub odwołaniem lotu.
W przypadku odwołanych lub opóźnionych lotów, Kancelaria zadba o kompleksową obsługę w zakresie dochodzenia w Państwa imieniu odszkodowania niezależnie od tego, czy Państwa lot odbywał się terenie Europy czy poza nią, jeśli lot odbywał się za pośrednictwem europejskiego przewoźnika, lub miejsce rozpoczęcia podróży, bądź jej miejsce docelowe miało miejsce na terenie Europy.